بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

راهنمای خرید موتورسیکلت مناسب با توجه به بودجه و کارایی آن

شاید شما هم جزء آن دسته از فرادی هستید که بنا به ده ها دلیل قصد خرید موتورسیکلت را دارد و با تحقیق و بررسی از دوستان و آنایان و با مشورت با تعمیرکاران و فروشندگان در انتخاب یک موتورسیکلت مناسب سر در گم شده اید و نمیدانید واقعا بین این همه از برندهای گوناگون و موتورسیکلت ها رنگ و وارنگ در بازار کدام یک را انتخاب نمائید. پس اگر می خواهید بجای خرید یک موتورسیکلت بر اساس تبلیغات یک موتورسیکلت مقرون به صرفه با بهترین امکانات انتخاب کنید و یا اطلاعات خود را درباره یک موتورسیکلت ایده آل بیشتر کنید با ما همراه باشید.

۱- قدرت و گشتاور

اصلی ترین نکته در انتخاب یک وسیله نقلیه قدرت و گشتاور آن می باشد. هرچقدر قدرت بیشتر باشد در نتیجه کارایی بیشتری خواهد داشت. و هر چقدر گشتاور بیشتر با شد در نتیجه شتاب اولیه بیشتر است.

معمولا میزان قدرت و گشتاور هر موتورسیکلتی در کشور ایران را می توان در سایت تولید کننده آن میتوان مشاهده نمود اما نکته قابل توجه آن است که قدرت درج گردیده در مشخصات موتورسیکلت در اصل قدرت اسمی یا قدرت تبلیغاتی آن می باشد و معمولا بین ۱ الی ۲ اسب را می بایستی از میزان قدرت اسمی کم کنید تا قدرت واقعی را بدست آورید یعنی اینکه اگر قدرت یک موتور ۱۲۵cc برابر ۱۲ اسب بخار بود در عمل قدرت ایجاد شده ۱۰ الی ۱۱ اسب بخار می باشد. (کسب اطلاعات بیشتر درباره قدرت و گشتاور)

۲- تکنولوژی های ساخت انجین

یکی دیگر از مهمترین مواردی کی میبایستی در هنگام خرید موتورسیکلت به آن دقت داشت تکنولوژی های بکار رفته در طراحی و ساخت انجین موتورسیکلت می باشد که نقش بسیار مهمی در میزان قدرت ، گشتاوری، کاهش لرزش موتور، کاهش مصرف سوخت، کاهش هذینه های سرویس و نگهداری، کاهش صدا و … می گردد.

در هنگام خرید به موارد زیر در تکنولوژی ساخت انجین دقت کنید.

  1. انجین موتور دارای سیستم زنجیر تایم به جای دنده تایم باشد.(کسب اطلاعات بیشتر درباره زنجیر تایم و دنده تایم)
  2. انجین دارای بیشترین میزان سوپاپ باشد.
    هرچقدر میزان سوپاپهای یک انجین بیشتر باشد قدرت و گشتاور آن بیشتر است. مثلا ۲ موتور ۱۲۵cc با یک مدل گیربکس را در نظر بگیرد ولی یکی با ۲ سوپاپ و دیگری با ۴ سوپاپ باشند موتور ۴ سوپاپه قادر خواهد بود تا قدرت و گشتاور بیشتری که بسیار قابل توجه می باشد را ایجاد نماید.
  3. سیستم سوخت رسانی EFI به جای کاربراتورهای قدیمی.
  4. برای اطلاعات بیشتر روی ادامه مطلب کلیک کنید
ادامه مطلب ...

علت خفه کردن موتورسیکلت

همانطور که همه موتور سوارها و عشق موتورها می‌دانند موتور سیکلت در دو نوع مختلف وجود دارد: موتور سیکلت دو زمانه و موتور سیکلت چهار زمانه. می‌توان گفت با گذشت زمان موتور سیکلت دو زمانه که شکل ساده‌تری دارد و فرایند کار موتور فقط در دو مرحله انجام می‌گیرد، جای خود را به موتور سیکلت چهار زمانه که پیشرفته‌تر است داده است. با این وجود موتور دو زمانه به علت برخورداری از مزایا و برتری‌هایی که نسبت به موتور چهار زمانه دارد، هنوز هم در ساخت و تولید انواع موتور سیکلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این نوشتار قصد داریم دلایل خفه کردن موتور سیکلت به خصوص موتور سیکلت دو زمانه را بیان نماییم و به پاسخ سوال چرا موتور سیکلت خفه می‌کند برسیم. پس تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید.

خفه کردن موتور سیکلت

دلایل خفه کردن موتور سیکلت::»»

در خفه کار کردن موتور سیکلت عوامل متعددی می‌تواند دخیل باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


خفه کردن موتور سیکلت به دلیل نیم سوز شدن رله موتور سیکلت

رله یک نوع کلید الکتریکی می‌باشد که فرمان باز و بسته شدن آن توسط یک مدار الکتریکی دیگر صادر می‌شود. این کلید به روش‌های مختلفی همچون روش مکانیکی، روش حرارتی، روش مغناطیسی و روش الکتروستاتیک باز و بسته می‌شود. رله در واقع نوعی تقویت کننده است که می‌تواند جریانی قوی‌تر و بزرگتر از جریان مدار فرمان خود را هدایت نماید. در موتور سیکلت زمانی که رله نیم سوز شود و همزمان با کار کردن موتور سیکلت دمای آن افزایش یابد، باعث می‌شود موتور سیکلت خفه کند.

 براطلاعات بیشتر به ادامه مطلب کلیک کنید
ادامه مطلب ...