بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

گفتگو با بنیانگذار سایت ایسام اقای سام مدرن‌پور و امین شکوهی

بنیانگذار ایسام


سام مدرن‌پور و امین شکوهی دو بنیانگذار بزرگترین سایت خریدوفروش و حراجی فارسی یعنی ایسام هستد. ایسام شبیه‌ترین نمونه فارسی به بزرگترین حراجی آنلاین دنیا Ebay است. سام مدرن‌پور (تصویر سمت راست) تحصیلکرده رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه وسترن آنتاریو کاناداست. او پس از پایان تحصیلات به آمریکا رفت و در یک شرکت سخت‌افزاری به کار تعمیر کامپیوتر مشغول شد. بعد از مدتی شروع به خرید لپ‌تاپ‌های خراب مشتریان کرده و پس تعمیر آنها را بر روی سایت مزایده Ebay بفروش می‌رساند. فروش لپ‌تاپ‌هاس دست دوم روی سایت Ebay اولین تجربه جدی سام در عرصه تجارت الکترونیک بود. تجربه‌ای که همواره از آن به نیکی یاد می‌کند. درسال 1386 سام به ایران بازمی‌گردد و سعی می‌کند همان فرایند تعمیر و فروش لوازم دست‌دوم را در ایران نیز انجام دهد اما در ایران سایت مزایده بزرگی وجود نداشت و این اولین جرفه‌ای بود که برای ایجاد یک سایت مزایده حرفه‌ای در ایران به ذهن سام رسید.

برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب کلیک کنید

 

 

حدود سال 1387 سعی می‌کند به کمک شرکت‌های فعال اقدام به راه‌اندازی سایت کند، اما به دلیل این‌که اکثر این شرکت‌ها از سامانه‌های مدیریت محتوا آماده استفاده می‌کردند تصمیم می‌گیرد سایت حراجی خود را از ابتدا طراحی و برنامه نویسی کند. در همان شروع کار از طریق دوستان با امین شکوهی (تصویر سمت چپ) آشنا می‌شود. امین شکوهی متولد سال 1362 و فارغ التحصیل رشته نرم‌افزار است. بیش از دو سال طول کشید تا اولین نسخه ایسام با همکاری امین و سام آماده شود. حجم بسیار زیاد کار و مشکلاتی مثل سربازی امین علت طولانی شدن مراحل برنامه‌نویسی و طراحی شد اما سرانجام ایسام در سال 1390 رسما فعالیت خود را به عنوان یک سایت مزایده و خرید‌وفروش آغاز کرد. تنها دو ساعت بعداز راه اندازی رسمی ایسام اولین خرید اتفاق می‌افتد و ایسام حالا بعد از 5 سال یکی از توسعه یافته‌ترین کسب‌وکارهای اینترنتی ایران است.



بنیانگذار ایسام


مدل کسب‌وکار ایسام دقیقا شبیه به سایت Ebay است. یک نفر در جایی کالای دست‌دوم یا نو خود را برای فروش قرار می‌دهد و شخص دیگری همان کالا را خریداری می‌کند، مبلغ معامله از طریق سایت ایسام پرداخت شده و زمانی که کالا به دست خریدار رسید با اعلام رضایت خود به فروشنده اجازه برداشت مبلغ را می‌دهد، در این میان کارمزد مختصری از فروشنده کسر شده که همین منبع درآمد سایت است. لباس و بدلیجات زنانه، لوازم شخصی و کالاهای دیجیتال تنها بخشی از کالاهای پر فروش این حراجی آنلاین است. ایسام آمار جالبی از فروش 3.5 میلیارد تومانی اسکناس، سکه و تمبرهای قدیمی در سه سال اول فعالیت خود ارائه می‌دهد. همین امر نشان می‌دهد بازار تجارت الکترونیک بسیار فراتر از چیزی است که در نگاه اول برداشت می‌شود.


در مجموع ایسام یک نمونه موفق از یک پلتفرم بومی شده جهانی در ایران است. د زمان شروع کار ایسام هم، سایت‌هایی دیگری برای خریدوفروش کالاهای دست‌دوم وجود داشتند اما اجرای دقیق و حرفه‌ای این دو کارآفرین، استارتاپ را تبدیل به یکی از موفق‌ترین بستر‌های تجارت الکترونیک در ایران کرد. بنیانگذاران ایسام سام مدرن‌پور و امین شکوه در دهمین استارتاپ‌گرایند تهران حضور پیدا کردند و تجربیات ارزشمند خود را در اختیار علاقه‌مندان به کسب‌وکار و درآمد اینترنتی قرار دادند. ویدئو زیر مصاحبه همین رویداد است. لازم به ذکر است که نت‌استارت هیچ مصاحبه‌ای با این دو کارآفرین نداشته است و مطلب فوق برداشتی آزاد از ویدئوهای منتشر شده آنها در استارتاپ گرایند و مصاحبه با سایر رسانه‌هاست.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد